White Moonlight

I Amsterdam var vi innom te- og kaffebutikken Simon Lévelt i Jodenbreestraat 20. Det var en delikat butikk og de hadde bra utvalg i både kaffe og te, så her måtte vi "snope" med oss litt. Vi kjøpte med oss teen White Moonlight og 2 typer italiensk espressobønner (Roma og Corleone). Kaffen kan ikke jeg si så mye om, siden jeg ikke drikker kaffe, men Morten sier de er veldig gode.

Jeg var som vanlig på jakt etter Silver Tip eller annen god hvit te. De hadde dessverre ikke Silver Tip, men jeg fant altså en annen te der, White Moonlight fra Menghairegionen i Yunnan (Kina). En hvit te med hele blad, mørke på ene siden og hvite hår på andre siden, og bladknupper med hvite hår. Den har mørkere gulfarge og er noe mer bitter en Silver Tip, men er likevel en mild og god te. Jeg likte den best når den fikk trekke i kort tid, 2-3 min.

Temperatur: 85° C
Trekketid:     5 min i følge Simon Levelt, men jeg foretrekker noe kortere trekketid.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv gjerne en kommentar på innleggene: